"Um caruje, snaga klade valja"... o rušilačkom u nekima od nas

Premišljam se, dvoumim, oklevam da napišem poneki red o izgredima i nasilničkom ponašanju koje se desilo nakon utakmice na Evropskom prvenstvu u rukometu.
Htela sam biti iznad toga, ne ponavljati sve ono što su drugi napisali, kada se na primer Mooshema izvinula svojim prijateljima, poznanicima i svima u Hrvatskoj...
Postalo je uobičajeno da se posle svake utakmice desi neki incident, ali ono što se dešavalo te večeri, prevazilazi lepu reč i bilo kakav komentar. Sram vas bilo! Zbog vas smo svi ponovo označeni kao divlji, vandali i kriminalci... Mene je sramota zbog toga, iskreno... ne želim generalizovati, ali potrebno je vrlo malo da se iskrivi slika o svemu dobrom što postoji i što možemo ponuditi.
Uopšte, imam problem sa razbojnicima, lopovima i lažovima (nemam razumevanja i lepe reči koja bi mogla umanjiti ono loše što rade). Mrzim džeparoše u autobusu, obavezno se raspravljam sa njima, upozoravam saputnike i saputnice. Nije mi drago kada iznova i iznova vidim grafite mržnje na zgradama i kućama po gradu, preškrabane natpise "Ujvidek" na tablama prilikom ulaska u Novi Sad. Govorimo o multikulturalizmu kao vrednosti, zbog čega nekome smeta to što je na mađarskom napisano ime Grada?
A onda mi je ukraden akumulator iz automobila, parkiranog u ulici, bukvalno ispred ulaza kuda svakodnevno prolazim?! Zašto ikome treba akumulator vrednosti pet hiljada dinara iz prljavog starog juga?! Meni je osnovno prevozno sredstvo na dužim relacijama, a sada maltretiranje sa policijom i otežavajuća okolnost da ispoštujem obaveze koje me čekaju.
Uz svu njihovu nemoć da savladaju vandale i divljake koji su načinili materijalnu štetu, ugrozili bezbednost ljudi i imovine u Novom Sadu, okaljali renome i ugled Vojvođanske prestonice, policijski službenici su u subotu popodne došli i uradili jedino što su mogli, izvršili uviđaj...
Ne očekujem mnogo, ne nadam se ni da će pronaći ukradeni deo iz automobila, ali zar mora tako?!
Još puno vremena će mi trebati da izgovorim "ponosna" i "Srbija" u istoj rečenici... 

Tekst objavljen: 28.01.2012. godine

Comments

Popular Posts