Dan četvrti – Call to Europe

Dan četvrti/peti
Mesto održavanja konferencije kojoj smo prisustvovali poslednja dva dana je nekada bio institut za sociološka istraživanja, čemu sam se radovala kao malo dete pred otvaranje Novogodišnjih poklona. Biblioteque Solvay je opravdala sva očekivanja, posebno sam uživala u ambijentu. Koncept konferencije je bio zanimljiv, govornici stručni, a u mojoj glavi samo ideja na koje teme i kako bih ja to organizovala.
Dan četvrti/peti
Malo smo slušali, malo šetali, teme još uvek nisu bile onoliko interesantne da bi me zadržale u sali, pa smo ukrali slobodnog vremena i konačno obišli po gradu sve što nas zanima.
Dan četvrti/peti
Osim Maneken Pis, koji je postao simbol i predmet prepričavanja, objekat koji se deli i poklanja kao suvenir (prva ja sam dobila prošle godine magnet za frižider, a sada kupila otvarač za flaše koji viri iz njegove glave), obišli smo glavni trg, „Grote Markt“, na kom je ograđen zgradama kao što su jedna palata, jedna crkva, jedna kulturna institucija, šetale stotine turista, praveći one tipično bezazlene fotografije „da se zna sam bio/bila ovde“, ignorišući prisustvo drugih.
Mapa centra Brisela
Slična stvar se desila ispred gorepomenutog bakarnog spomenika koji piški u bazenčić ispred sebe. Imala sam sreću, pa je kadar kojim me fotografisao drug, bio oslobođen drugih osoba.

Ono što je meni bilo daleko bitnije ticalo se drugog spomenika, na koji sam upućena odmah po dolasku u Brisel, prilikom online komunikacije. Jeanneke Pisje spomenik – pandan Manekenu. Kako kaže tabla koja stoji u neposrednoj blizini „fontana je izgrađena u čast odanosti. Stari običaj kaže da će vam se želja ispuniti ukoliko bacite novčić u nju. Novčići prolaznika ubačeni u spomenik Jeanneke Pis svedoče o nežnosti, vrlini i divljenju voljenoj osobi sa željom da se ostane veran jedan drugome“.
Dan četvrti/peti
Nažalost, spomenik je neretko uništavan, Jeanneke Pis je polivana, kradena, gađana svim i svačim, zbog čega stoji ugrađena u zid, iza gustog niza rešetaka i katanca koji je čuva od vandala.
Nakon toga smo popili pivo u kultnom pabu „Delirium tremens“. Tu je pala odluka da sebi kupim ukusnog pića sa aromom višnje. Nakon šetnje i povratka u hotel, nismo mogli ništa drugo, osim pronaći par sati vremena za odmor.
Dan četvrti/peti

Comments

Popular Posts