Deliti život...

Ceo svoj život, delila sam sa mlađom sestrom. Ne sećam se perioda života bez nje, jer je došla godinu i po dana posle mene, na opšte zadovoljstvo roditelja i članova porodice. Za sve ovo vreme, bila je tu za mene, u dobru i zlu, nekada sama izazivajući probleme, ali uvek kada je trebalo, da pruži podršku, da bude rame za plakanje. Odrasle smo zajedno, u istoj porodici, slične, a ipak različite. Koliko sam ja volela knjige i čitanje, film i televiziju, njena strast su bili muzika i sport. Dok sam ja učila, sa knjigama kao najboljim prijateljicama, njeni su bili klubovi, izlasci i širok krug prijatelja i poznanika sa kojima je provodila vreme u gradu... Naš stil je takođe bio različit, dok je moj bio sveden, jednostavan (čak dosadan po njenom mišljenju), njen je bio slobodniji, više atraktivan i moderniji. Ali smo i dalje razmenjivale garderobu, sve osim veša. 
Moja sestra je svoje životne ciljeve sprovela prva. Verila se sa momkom kog je volela, odselila iz roditeljskog doma i postala nezavisna. Brzo nakon toga, postala je majka najlepšem dečaku kog sam volela više od ikoga, sve dok nisam dobila svoju decu. Pretekavši me u životnom izboru, stvarala je svoju porodicu iz ljubavi, delivši emocije i vreme sa mužem i njegovim roditeljima. Delila sam njihovu sreću svaki put kad bih ih posetila, uživajući u trenucima kada sam zaboravljala koje me obaveze čekaju i koliko sam usamljena bila, želevši nešto tako i za sebe. Posvećenošću, ljubavlju i strpljenjem, naučila je svog sina da bude velikodušan, da deli igračke sa drugima, da voli životinje, da se igra bezbrižno i neguje dobrotu u sebi.

            Od momenta kad smo izgubile majku i ostale same, podelile smo tugu u nenadoknadivom bolu. Bilo je teško priznati, ali sam bila iznenađena, koliko sam samo naučila od svoje mlađe sestre o majčinstvu, roditeljstvu, uz podsećanje koliko znači kada imaš sa nekim da podeliš svoje vreme, nade i strahove, praviš planove za budućnost. Nebrojeno puta sam se čula sa njom i pitala za mišljenje, savet i predloge u određenim situacijama. Ne košta ništa, ali vredi čitavo bogatstvo.
            Pre dve godine sam postala majka dečaka. Uživala sam u svakom trenutku koji sam provela sa njim, uz sve probleme i teškoće koje podrazumeva podizanja dečaka. U nekom trenutku smo se organizovali i uspeli funkcionisati tako da je vreme provedeno sa njim, predstavljalo najdragocenije trenutke u našim životima. Nema te karijere, niti novca koji bi mogli nadvladati njegov osmeh. Naše obaveze su počele rano, budući da je prilično rano krenuo u vrtić, uspevajući da se uklopi u kolektiv. Pre toga, dosta vremena je provodio sa starijim bratom od tetke, koji mu je trenutni uzor, model i najbliži prijatelj. Dele igračke, jedu zajedno, uživaju u crtanim filmovima... Nismo ih štedeli u planiranju zajedničkog vremena, trudeći se da budu zajedno i postanu jedni drugima najbolji prijatelji. Sve do sad.
            U iščekivanju još jednog dečaka, iskreno se nadam da ćemo muž i ja, kao roditelji dva dečaka, uspeti da ispunimo svakodnevni život zabavom. Volela bih da verujem da će njih dvojica biti najbolji prijatelji, pronalaziti društvo jedan u drugom, deliti interesovanja, kroz uživanje i zabavu. Iskreno se nadam da će takvi biti i sa drugom decom, da će biti dobri prijatelji onima sa kojima dele interesovanja, iskreni u komunikaciji i ambicijama. 
Naš zadatak kao roditelja je da im obezbedimo sve neophodno za odrastanje u stabilne, samouverene, ambiciozne i realistične u svojim planovima.

            Naša misija je da budemo dostupni na svakom koraku njihovog odrastanja, da budemo tu kako bi videli koliko je podrške i pomoći potrebno za ispunjenje njihovih želja. 

Comments

  1. i strasti, poredili iskustva, prepričavali iskustva sa putovanja u inostranstvo; koliko god bili volonteri i radili po projektima – omladinci n

    ReplyDelete

Post a Comment

Please be polite and concise. On this blog anyone opinion is appreciated, but we need to respect each other. If you like my direct response, feel free to write an email to zakomplikovana@gmail.com, and I will respond to you as soon as possible. Thank you in advance! Ana

Popular Posts