Da li pišete "školski"? Preporuke za najbolji stil pisanja tekstova

Ako se bavite pisanjem kao ja, sigurno imate neki trik koji vas relativno brzo odvede do željene forme (i traženog broja reči)?

Pre nekog vremena sam na svom Linkedin profilu podelila anketu u kojoj sam pisala svoje konekcije "kako pišu". Među ponuđenim odgovorima, bili su: 

  • školski - uvod, razrada, zaključak; 
  • SEO - H1, H2, H3, KW; 
  • Novinarski - odgovor na pet pitanja. 
Izvor: Unsplash

..."najlepše je školsko doba"

Tokom školovanja, učeni smo da svoje sastave i pismene radove pišemo po principu: uvoda u temu, razradu teme i zaključka koji će sublimirati sve prethodno napisano. Nakon toga, za vreme studija smo seminarske radove pisali po nešto drugačijim pravilima (posebno mi koji smo završili društvene nauke). 

Printscreen Linkedin ankete o stilu pisanja
Printscreen: Linkedin


Diplomski rad i rad za odbranu domasterizacije su bili još kompleksniji, ali to je posebna tema i ako vas zanima - slobodno mi pišite, rado ću proslediti moj rad o pravilima pisanja naučnih radova? 

Šta na ovo kaže internet? 

Pravila "pisanja" na internetu su nešto drugačija. Dominiraju celine koje se dele naslovima i podnaslovima, a moraju sadržati ključne reči (keywords) jer - optimizacija za internet pretraživače (Search Engine Optimization). 

I u zavisnosti od poštovanja pravila pisanja na internetu, vaš tekst je traženiji i čitaniji. Sve trikove možete iskoristiti, ali ako ne poštujete ova pravila, slabo ćete podići vidljivost teksta na Google ili drugom pretraživaču. 

Znate li pet najvažnijih novinarskih pitanja? 

Na samom kraju, mislim da tome najviše doprinosi novinarska profesija, stil pisanja koji će ponuditi odgovore na osnovnih pet pitanja: ko, šta, kad, kako, zašto? može sadržati potpunu informaciju, na osnovu koje kreirate stavove. 

Publika na internetu je prilično digitalno pismena, znaju šta traže i gde da traže. Od vašeg stila pisanja zavisi koliko će često sadržaji koje kreirate biti izbor za koji se odluče, nakon što ukucaju ključne reči u pretraživač. 
U tome je posebna vrednost vašeg znanja i veština u pisanju kojima vladate! 

Ako vas zanima kako da pišete kvalitetnije i ostvarite bolje rezultate, proverite tekstove koje sam do sada objavila na svom blogu. Osim toga, ako vam treba pomoć oko kreiranja sadržaja za vaš portal, prodavnicu ili blog sekciju, slobodno mi se obratite? 

Comments

Popular Posts