Pratite li trendove? Nekoliko korisnih saveta za digitalni marketing u 2021. godini

         U procesu pisanja, neminovni deo je - čitanje. Pre svakog novog posta na blogu, temu detaljno istražim i potražim dovoljno relevantne izvore da bih svoje stavove potkrepila ili se o određenoj oblasti pripremila da zauzmem određeni stav. Ako pišete o digitalnom marketingu, ovu temu MORATE pratiti, čitati, istraživati, usavršavati se i testirati svoje znanje na tu temu. Odavno smo shvatili da jedna vrsta znanja i/ili veština nije garant kontinuiteta u radu, već je to postao proces koji se obnavlja, menja, razvija, uvodi novine. Jezikom agilnog menadžmenta, treba povremeno napraviti iteraciju - presek stanja, videti šta je urađeno, šta ne valja, sa kojim se izazovima možemo susresti u narednom periodu? 

Posebno značajan period je kraj godine, kada se “svode računi”, prave preseci stanja, pripremaju završni izveštaji, a uveliko ste u planiranju aktivnosti za prvi kvartal naredne godine. Zbog toga je važno videti predviđanja za period koji nas očekuje, kako bi u skladu sa njima ostali na pravom putu planiranja poslovnih poduhvata, izbegli greške na koje nas upozoravaju svi koji se bave temom trendova digitalnog marketinga za 2021. godinu


Odnosi sa javnošću


Kako se može pročitati na portalu agencije “Chapter 4”, izdvojili su se trendovi u oblasti odnosa sa javnošću, s obzirom na izveštaj Međunarodne organizacije za konsultantske usluge u komunikacijama koji je nabrojao predviđanja o sastavu i pravcu delovanja, analizom položaja globalne industrije odnosa sa javnošću i komunikacija, način ponašanja tokom 2020. godine, kao i previđanja - šta nas čeka u narednih nekoliko godina?


Izdvojilo se nekoliko trendova koji mogu biti ključni za ulaganja u ovoj oblasti: 


  • Upravljanje zajednicom na društvenim mrežama u 32% slučajeva; 

  • Kreiranje multimedijalnih sadržaja (zaboravite SAMO fotografiju, ubacite animaciju i muzičku pozadinu u svoje objave) u 31% slučajeva i 

  • Influencer marketing u 29% slučajeva. Brendovi koji imaju svoje “ambasadore” koji im daju na ljudskosti, imaju više šanse da dopru do šire ciljne grupe. 


Izvor: Pixabay

Ključne oblasti koje se izdvajaju prema ovom izveštaju, a odnose se na 2021. godinu i period koji sledi, obuhvataju:

 

  • Planiranje i podatke (29%) koji pomažu u kreiranju strategije komunikacija;

  • Analitika, pravni poslovi (sa po 22%) - verujete li više podacima ili svojim očima?

  • Kreativnost (20%) - svi već znamo sve, šta vas izdvaja u odnosu na druge? 

  • Digitalna produkcija (19%), vidite tačku “kreiranje multimedijalnih sadržaja” - da li je dovoljna SAMO FOTOGRAFIJA uz objavu? 

  • Marketing i razvoj poslovanja, kao i profesionalni razvoj (sa po 15%), jer moramo imati kriterijume na osnovu kojih merimo rast i zadovoljstvo zaposlenih… 


Koji nas “trendovi” očekuju?


Kao što smo svojevremeno u offline svetu, listali stranice neke enciklopedije ili “Vujaklije” da bi našli određen pojam, sada nam tome služe “WIkipedia” ili drugi portali koji mogu biti dragoceni kada je pretraga pojmova u pitanju. Ako ukucate pojam “Trendovi”, dobra je šansa da ćete pročitati ono što piše za naredni period kada su različite oblasti u pitanju. Ovoj temi je dobar deo svog online prostora posvetio i portal “Netokracija”, ukazujući na glavne tačke koje nas očekuju u narednom periodu. Ukoliko vas mrzi da čitate baš sve (ali preporučujem da izdvojite vreme i energiju za čitanje), izdvojiću nekoliko glavnih tačaka, ukoliko u svom poslu imate pojmove kao što su “digital” i  “marketing”: 


  • Smislene saradnje sa influenserima - sve je više plasmana proizvoda preko “brand ambasadora”, ali ne puko reklamiranje, već osetljivi efekti reklamiranih proizvoda. 

  • Nagrada za lojalnost: simpatično je odgovoriti na giveaway, pa tagujete par drugarica, podelite na svom storiju, sharujete na opciju “javno” i onda birate random dobitnike preko različitih softvera. Ne, lojalnost se gradi ako bi vaš brend organizovao humanitarnu akciju, da svi koji prate rad imaju osećaj vrednosti i klinknu na naredne objave brenda. 

  • Kratka forma, story umesto objave, Tik Tok pre nego Facebook - kako je ranije pisano na blogu “Retro Digital Agency”, nove generacije imaju drugačiji odnos prema društvenim mrežama, te se i objave mogu prilagoditi njima. 

  • “Media trendovi” - na već naraslu hiperprodukciju, došao je lockdown i usmeravanje na virtuelne sadržaje. Autorka ovog teksta je u poslednjih 8 meseci prirustvovala na više webinara, kurseva, seminara, online sastanaka nego što je bilo moguće u prethodnih nekoliko godina. Osim što je sadržaj dobio na kvalitetu, ciljna grupa je “isfiltrirala” afinitete i postala veoma kritična prema sadržajima koji reklamiraju proizvode brendova. Video sadržaji su dominantni, pa su u trećem kvartalu 2020. godine porasli za skoro 3% u odnosu na isti period 2019. godine. Fotografije su i dalje na prvom mestu, zauzimajući oko 70% sadržaja, ali video je i dalje forma koju ciljna grupa voli. Prosečno vreme trajanja videa je 5 minuta, pametno birajte kao ćete iskoristiti to vreme!


Oprez - bezbednost je na prvom mestu!


Budući da je pandemija veliki broj radnih mesta prebacila u kućne uslove, došlo je do više proboja sistema i hakerskih napada. Pojam cyber bezbednosti dobija sve više na značaju, postaje uslov za rad i zbog toga mu se daje na značaju. Prostor bezbednosti na internetu u perspektivi daje mogućnost za veće učešće žena, budući da je projektovano oko 3,5 miliona nepopunjenih radnih mesta. Ali da ne brkamo lončiće, o ovoj temi možete pročitati u drugom tekstu na blogu: “Žene osvajaju nove prostore”. 


Izvor: privatna arhiva


Saveti su tu, nadam se da vam koriste. Pažljivo snimite svoju trenutnu poziciju, na papir stavite planove, ciljeve, pronađite najefikasnije alate kojima do njih možete doći i pametno koristite vreme kojim raspolažete. Vidimo se na kraju 2021. godine, da vidimo da li je ovaj tekst pomogao?


🎄 Srećna Nova godina! 🎄

Comments

Popular Posts