Gde pronalazite inspiraciju?

 Šta slušate, koga gledate, gde čitate?

Profesionalni život u bilo kojoj sferi predstavlja proces stalnog učenja. Protok informacija danas je takav da bi se prethodnim generacijama zavrtelo u glavi kada bi videli sa čime se sve suočavamo u toku dana. I to ne unazad nekoliko vekova, već samo generaciji naših roditelja, sve ovo je vrlo čudno. 


Da li ste znali da je količina informacija koju razmenjujemo u periodu od tri nedelje - jednaka količini informacija koju su za ceo život razmenjivali ljudi koji su živeli u 16. veku? 

U toku osamdesetih godina, najčešća sredstva poslovne komunikacije su bili: telefon, faks, sastanci… Od sredine 1990. - ih godina, došlo je do velike promene u korišćenju sredstava interne komunikacije u korist elektronskih medija. Samim tim, došlo je do potrebe izrade strategije pristupa internoj komunikaciji, pa su intraneti ili unutrašnje mreže postale glavno sredstvo komunikacije između menadžera i zaposlenih.

Pokušajte da objasnite mlađim generacijama uređaje kao što su faks ili floppy disk? 

 Osim ovoga, u velikoj meri je postalo biti važno “biti u toku”, ispuniti ono šupljikavo vreme između privatnog i profesionalnog vremena - sadržajima koji mogu pomoći unapređenju znanja i veština koji će doneti veći uspeh. Bar ja tako shvatam, proces učenja kao stalnu potrebu da se usavršavate.

Floppy disc

Sećate se ovoga? Izvor: Pixabay

Šta čitam

Ovo su moje lične, subjektivne preporuke. Od mnoštva informacija koje mi prolaze ispod radara, zadržim pogled na nekoliko portala i njih čitam kad mi treba inspiracije ili pouzdanih, proverenih informacija o trendovima u digitalnom marketingu. Upijam kao sunđer jer me trese večita trema nesigurnosti da ću nešto propustiti ili da o nečemu nisam dovoljno informisana, te dajem sebi za pravo da prelaskom preko sadržaja koje kreiraju, mogu da kažem - upoznata sam sa aktuelnim temama. 

Način na koji “Netokracija” pristupa problematici digitalnih trendova i sadržaja, sa kojom hrabrošću obrađuju određene teme i koliko su produktivno koristili vreme trajanja, može biti poseban blog post na ovu temu. Ali mi prija svaki newsletter koji dobijem u inbox maila i kliknem na najmanje jedan tekst od ponuđenih.

Sjajan blog “Pola kile digitala” je ponudio više sadržaja i korisnih informacija o svetu digitalnog marketinga, nego neki profesional(izova)ni portali. Osim što je koleginica sa diplomom sociologije, Una je autorka tekstova koja ima visprenost da u malom broju reči kaže mnogo. Nijedan tekst nije bio opterećen viškom informacija, dok istovremeno sadrži praktične savete. Osim toga, u direktnoj komunikaciji i svojim objavama na društvenim mrežama (mislim pre svega na Linkedin), Una je neposredna i neopterećena, piše vam kao da se poznajete lično, dugo, dugo godina. Bez lažne skromnosti, svesna svog znanja, bezrezervno ga deli… 

Ana Brzaković je svojim blogom i newsletterom bliža meni, budući da su teme objava knjige, čitanje i putovanja, ali nose posebnu vrednost zbog vizure kojom posmatra svet… Ana je po meni, drugarica iz razreda koja je prva pročitala lektiru, napisala lep prikaz knjige i deli ga sa ostalima. Zaista, pitak sadržaj, optimalan broj karaktera i pozitivan pristup u objavama. 

Aleksandra Petrovski je osoba koja radi “idealan posao”, po mom ukusu. Prvi put sam je videla na Webizu u Zrenjaninu i bila sam očarana njenom pojavom. A onda je počela da uređuje izdanja u izdavačkoj kući  “Finesa” i organizuje Curiosity Chat, te sam malo ljubomorna na energiju i postignute rezultate. Zbog toga uživam što mogu da ispratim svaki korak koji dobije objavu u virtuelnom svetu i pratim njene objave. 

Podcasti

Pandemija izazvana koronavirusom nas je izmenila, hteli mi to da priznamo ili ne. Na bolji ili gori način, sa manje posla ili više obaveza kojima smo se opteretili, sve što smo znali do marta 2020. godine, postalo je predmet preispitivanja.

Ipak, ono što je sigurno, nikad više kvalitetnog sadržaja nije bilo na internetu. Budući da su ljudi postali više usmereni na rad od kuće, vezani za računare i tehnologiju, bilo je prirodno da se interesovanja menjaju. Posebna “čar” je kada ste mama, pa osim posla imate i obaveze u vidu vannastavnih aktivnosti: dovoženje i odvoženje sa treninga, druženja u prirodi, pripremu obroka, savladavanje planina veša, morate produktivno iskoristiti i to vreme da bi ostali u toku.

Priznajem, nije bilo lako, ali u poslednjih godinu dana sam pohađala više seminara, vebinara i edukacija nego godinama pre toga. Posebno su me privlačili podcasti, koji uz zvuk imaju i sliku, a spisak gostiju je više nego impozantan. Kreatori/kreatorke i autori/autorke su više nego izgrađeni, te je prava čar “pametno” trošiti vreme…

    Agelast – odavno nisam bila ciljna grupa MTV Adria, niti redovno čitala tekstove/gledala priloge koje je objavljivao Vice, ali sam bila impresionirana hrabrošću Galeba NIkačevića da napravi distancu od svega i kreira “Agelast”, kao podcast koji simbolizuje upravo ime: čovek koji se nikad ne smejeGaleb je pokušao da ogoli usiljene osmehe, naučene razgovore i da sa svojim gostima u prijateljskom razgovoru priča o iskustvima i naučenom. Imate osećaj da sedate zajedno sa sagovornicima u dnevnoj sobi i slušate njihove avanture, usput učeći o mogućnostima i saznanjima do kojih su došli.

Mondopreneur je ideja Sanje Milosavljević da priča o preduzetništvu i šansama u ovom “okrutnom svetu” nemilosrdnog kapitalizma. Cela priča oko ručno rađene testenine “Moje gnezdo” sa kojom je Sanja počela da radi, gradila svoju priču kroz bazare, markete, pijace, odlazak na Fancy Food Show u Njujorku, radionice koje vodi i mentorski posao kom je posvećena, dodaju na veličini njene ličnosti. Provele smo ukupno 48 sati zajedno, ali je jedna od onih osoba koje ostaju urezane u srcu i svoju drugaricu pratim na svakom koraku njenog uspeha. Posebna veličina ove duše je što je bila tu da podelimo neke teške trenutke, te joj ostajem večito zahvalna na podršci koju je pružila.




Ako imate dilemu, moram da ponovim – tekst je brutalno subjektivan, ali mislim da svi predlozi vrede, te ih morate makar potražiti na internetu i sami proceniti da li moje preporuke vrede?




Nekada je u prime–time terminu išla neka porodična serija, znalo se tačno vreme, kanal i sve drugo je prestajalo da postoji. Tako u današnje vreme, znate kad se pušta novi sadržaj ili epizoda podcasta i trudite se da ne propustite. U martu 2021. godine, postoji oko 100 snimljenih epizoda podcasta “Pojačalo” autora Ivana Minića, a ja sam pogledala skoro sve epizode, specijale, covid episode, sve. Neke sagovornike i sagovornice sam znala od ranije, neke sam upoznala tek tada, a kasnije počela da pratim… ali uživala u svakoj prilici da odgledam/odslušam, uz utisak da sam posle svake – bogatija za novu količinu informacija… Osim na sajtu, epizode se mogu pogledati i YouTube kanalu.

Podcast Netokracije - “Office Talks” gledam ređe nego što bih želela, ali to je zbog toga što sam ionako u deficitu vremena potrebnog za san.

Umesto zaključka... 

Tekst je duži nego što sam planirala, ali budući da sam ga napisala odjednom, meni govori da su svi izbori koje sam napravila ispravni, da donose inspiraciju i da ih vredi makar proveriti. 

Probajte i pišite mi vaše utiske? 


Comments

Popular Posts