Najčešće greške u pisanju - kako da ih izbegnete?

Vaš primarni cilj u procesu kreiranja sadržaja je da privučete nove čitaoce, koji će vaš tekst smatrati interesantnim, pročitati ga, podeliti i učiniti dostupnim većem broju ljudi. Svi pravimo greške koje ne treba da nas udalje od cilja. Retko ko ko se bavi kreiranjem sadržaja ne smatra frustrirajućim ukoliko klijent odbije sadržaj, iznova i iznova ili još gore - ne ostvari zamišljeni cilj. Moguće je da pravljenjem ovih grešaka u pisanju vode ka pomenutom ishodu. Ovo su neke od grešaka koje prave kreatori sadržaja, a mogu biti još drastičnije - ukoliko je pitanju novac: 

Ko je vaša ciljna grupa?

Ne možete napraviti dobar sadržaj ukoliko ne znate kome se obraćate. Ukoliko prepoznate način razmišljanja ciljne grupe, rizikujete da tekst ne ispuni svoju svrhu, ne pozove na čitanje niti na akciju koja je planirana na samom kraju.  
Pre nego što počnete sa pisanjem sadržaja, obavezno istražite ciljnu grupu kojoj se obraćate. 

Šta je u naslovu? 

Osam od desert osoba u proseku, pročitaju samo naslov, a onda stranicu napuste gotovo odmah. Ukoliko napišete suvoparan, dosadan naslov, rizikujete da se smanji vidljivost sadržaja, sudeći po informacijama koje je podelio Copyblogger.

Pročitajte sadržaj još jednom

Pročitajte svoj tekst još jednom, dva, tri puta… dok sadržaj ne bude savršen! 
Greške su uobičajene, ali je objavljivanje nepregledanog teksta vrsta greške koju ne smete uraditi. Gramatičke greške mogu upropastiti sadržaj ili čak marketing strategiju. Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Clemson, pokazuje da tekst boljeg kvaliteta može podići rejting autora ili autorke u smislu kredibiliteta. 
Jasno je kako gramatičke greške mogu uticati na vaš sadržaj i smanjiti šanse da se postigne zamišljeni cilj. 
Dakle, čitajte iznova i iznova članak, blog post ili planiranu objavu za društvene mreže, pre nego što pošaljete klijentu ili objavite online. 

Writing mistakes
Izvor: Pixabay

Obavite istraživanje 

Jedan od saveta se odnosi na realizaciju temeljnog istraživanja, pre nego što počnete sa pisanjem. Verujem da oduzima puno vremena, ali istovremeno pruža aktuelni uvid u informacije i na taj način može izdvojiti vaš tekst u odnosu na gomilu drugih, koji su preskočili ovu fazu u izradi sadržaja. 
Ukoliko napišete odličan tekst, čitaoci mogu primetiti nedostatak informacija, bez preliminarnog istraživanja. Bilo koji sadržaj koji zauzima neki stav, pruža informacije o određenoj problematici, mora imati u sebi argumente koji te tvrdnje potkrepljuju. Vaši čitaoci će pre biti impresionirani ukoliko pronađu aktuelne detaljne informacije, podatke ili dokaze koji im dozvoljavaju da donesu informisanu odluku. 

Različit format traži različit broj reči

Sadržaj se može razlikovati: blogovi, članci, objave na društvenim mrežama, video sadržaji, infografici i slično. Neki od njih imaju više efekta od drugih, u zavisnosti od ciljne grupe i ciljeva koje ste postavili.  
Treba da razumete koji stil pisanja je najprikladniji za vrstu medija na kom delite svoj sadržaj. Treba da raspoznajete koja će vrsta materijala biti podeljena na platformama pre nego što počnete da pišete. Usklađivanje različitih formata je posebna veština koju treba savladati, jer se sve ređe čitaju dugi suvoparni tekstovi (kao ovaj, na primer), a sve više vremena provodimo u pregledu kratkih video formi i sadržaja sa pamtljivim porukama… 

Writing mistakes
Izvor: Pixabay

Ipak, budući da je ovo blog i podrazumeva puno teksta, popisala sam iz sopstvenog iskustva (uz konsultovanje izvora na internetu, koji se bave ovom temom) i najboljim savetima koje sam počela da primenjujem, kao i najčešćim greškama koje sam napravila, kako bi ih vi izbegli. 
Puno uspeha u daljem radu, čitamo se svakako!



***

Common mistakes in writing - how to avoid them?

Your primary goal in the content creation process is to attract new readers, who will find your text interesting, read it, share it, and make it available to more people. We all make mistakes that should not take us away from the goal. Rarely does anyone who creates content find it frustrating if the client rejects the content, over and over again or worse - does not achieve the intended goal. It is possible that making these mistakes in writing leads to the mentioned outcome. These are some of the mistakes made by content creators, and they can be even more drastic - when it comes to money:

Who is your target group?

You can't make good content if you don't know whom you're talking to. If you recognize the way of thinking of the target group, you risk that the text does not fulfil its purpose, does not invite reading or action that is planned at the very end. Before you start writing content, be sure to research the target audience you are addressing.

What's in the title?

Eight of the dessert people, on average, read only the title and then leave the page almost immediately. If you write a dry, boring headline, you run the risk of reducing the visibility of the content, judging by the information shared by Copyblogger.

Read the content one more time

Read your text one more time, two, three times… until the content is perfect! Mistakes are common, but posting text that is not readable is the kind of mistake you shouldn't make. Grammatical errors can ruin content or even a marketing strategy. Research conducted at Clemson University shows that a text of better quality can raise the rating of an author in terms of credibility. It is clear how grammatical errors can affect your content and reduce the chances of achieving the intended goal. So, read the article, blog post or planned post for social networks over and over again, before you send it to a client or publish it online.

Do some research

One of the tips is to do some thorough research before you start writing. I believe it takes a lot of time, but at the same time, it provides up-to-date insight into the information and in that way it can set your text apart from a bunch of others, who have skipped this stage in content creation. If you write a great text, readers may notice a lack of information, without prior research. Any content that takes a position, provides information on a particular issue, must contain arguments that support these claims. Your readers will be more impressed if they find up-to-date detailed information, data, or evidence that allows them to make an informed decision.

Different formats require different word counts

Content can vary from blogs, articles, social media posts, videos, infographics etc. Some of them have more effects than others, depending on the target group and the goals you have set. You need to understand which writing style is most appropriate for the type of media on which you are sharing your content. You need to recognize what kind of material will be distributed on the platforms before you start writing. Aligning different formats is a special skill that needs to be mastered because we often read long dry texts (like this one, for example), and we spend more and more time reviewing short video forms and content with memorable messages…

However, since this is a blog and involves a lot of text, I have listed from my own experience (by consulting online sources that deal with this topic) and the best tips that I have started to apply, as well as the most common mistakes I have made, to you, escaped.
I wish you lots of success in further work, see you soon!

Comments

Popular Posts