Kako vam kreiranje sadržaja može pomoći u pronalaženju niše?

Jedno od dva pitanja na koje sam morala imati spreman odgovor bilo je: koja je moja niša? Šta to uopšte znači? Niša je mesto ili pozicija koja vrlo precizno opisuje nekog ili nešto, posebno ako se po tom “nečemu” izdvaja u odnosu na druge. 

Često je to predmet interesovanja koji pomaže da osoba ili stvar iz prvog pasusa ovog bloga vremenom raste i sazreva. Moja niša na početku kreiranja bloga ticala se roditeljstva, politike, socijalnih pitanja, rodne ravnopravnosti, javnog zdravlja… svega po malo, a ništa posebno. 

Sadržaj koji sam kreirala na svom blogu nije bio baš po pravilima digitalnog marketing i trebalo mi je nekoliko godina da razumem pravac kojim idem, celinu koju želim da obuhvatim, kao i ciljnu grupu kojoj se obraćam. 

Nišu i dalje nemam, jer me zanima previše stvari, ali sam iz iskustva shvatila nekoliko pravilnosti koje ću objasniti u nastavku teksta. 

Kako početi? 

Možda je nešto što se podrazumeva, ali ako ne možete na pronađete to “nešto” što vam drži pažnju unazad pet godina, verovatno još uvek tražite vašu nišu. Probajte suziti teme kojima se bavite, grupišite ih u celine ako ih je više i nađite tu jednu sa kojom se osećate samouvereno, kao da znate sve o temi i niko vas ne može ubediti u suprotno. 

  1. Procenite svoje strasti i veštine 

Neka od pitanja koja sebi možete postaviti su: 

  • Šta radite u slobodno vreme, da li biste to radili i da niste plaćeni? 

  • O čemu je vaših nekoliko poslednjih seminara i kurseva? 

  • Šta je to na čemu bi radili u kontinuitetu, jer uvek pronađete razlog i način da “popravite”? 

Sva pitanja koja izgovorite naglas ili zapišete na papiru, mogu ponuditi odgovor na pitanje šta je vaša specifična niša. 

  1. Otkrijte da li postoji tržište za vašu nišu 

Da biste našli prostor u kom vaša niša postoji, mora postojati potreba za vašim proizvodom. Ovde pre svega mislim na pisanje tekstova za blog, ali to može biti i proizvodnja ručnog rada, usluga masaže, bilo šta što iz hobija može prerasti u unosan biznis, samo ako postoji tržište.  


Treba vam publika koja će čitati vaše tekstove, koristiti u svom poslu, mušterije koje će kupovati vaš proizvod ili zakazivati termine kako bi dobili uslugu od vas. 

Ana Pataki, Zakomplikovana
Izvor fotografije: Pixabay

Nekoliko stvari može pomoći da se na tržištu nametnete kao relevantan autor, a odnose se na istraživanje ključnih reči.

Kriterijumi na osnovu kojih možete videti koje je ključne reči poželjno koristiti za vašu nišu: 

  • Volumen pretraga, što znači da se ključne reči javljaju između 1000 i 10000 puta u pretragama na mesečnom nivou. Sve ispod toga govori da nema smisla stavljati ključnu reč, budući da joj treba više vremena da dospe na vrh pretraga. 

  • “Nadmetanje” pokazuje koliko je reklama bazirana na vašoj ključnoj reči konkurentna, s obzirom na lokaciju i sve mogućnosti ciljanja publike na pretraživačima. 

Postoji nekoliko nivoa: nizak, srednji ili visoki - koji označavaju broj ponuda za određenu ključnu reč na pretraživačima.

  • Analiza konkurencije. Možete proveriti koje ključne reči koriste drugi blogeri ili mali proizvođači na svojim internet stranicama. Neka vaša ključna reč bude na vrhu pretraga ciljne grupe!

  1. Suzite svoju nišu 

Ne mora biti sve, jer je “pišem” dovoljno širok pojam da ponudi mnoštvo sadržaja. Ali, pišem “atraktivne članke koji prodaju” ili “pišem blog o roditeljstvu” mogu privući specifičnu publiku koja će se nakon pronalaska, zadržati na vašem blogu i vraćati po još, ako ponudite dovoljno sadržaja da privuče njihovu pažnju. 

  1. Proverite sami konkurenciju

Da bi znali da ste od nekog bolji ili gori, morate imati kriterijume koji vas razlikuju od njih. Probajte sami da pretražite nišu u kojoj želite da se “probijete”. 


  • Koje reči koristi vaša konkurencija? 

  • Da li su previše zastupljene i nema šanse da se kvalifikujete za pretragu kod ciljnih grupa? 

  • Da li konkurencija koristi reči koje nisu rangirane i jako ih je teško podići u smislu vidljivosti na pretraživačima? 

  • Da li pronalazite ključne reči slabijeg kvaliteta? 


Ovo može biti vaša šansa jer postoji tržište koje nije zasićeno ključnim rečima i predstavlja potencijalno mogućnost da pobedite konkurenciju. 

Bonus savet: ključnu reč možete ubaciti u alt tekst vaše fotografije koja služi kao ilustracija, u link vašeg bloga, u druge sadržaje koje možda drugi podrazumevaju. Posvetite se detaljima, mogu vam doneti značajnu prednost u pretraživanjima. 

  1. Testirajte vašu nišu 

Potrošili ste već dovoljno vremena da kreirate vaš sajt, blog, prodavnicu ili proizvod. Nemojte se zaletati sa ulaganjem u reklamu dok ne testirate nišu, da li ćete dobiti željeni odgovor? Nekoliko načina može testirati nišu i ponuditi vam smernice za dalji rad: 


  1. Landing page ili sajt od jedne stranice - možete kreirati sadržaj i ponuditi ciljnoj grupi. U zavisnosti od toga kako reaguju i koliko su uključeni u deljenje sadržaja, to vam je najbolji dokaz da nastavite u istom smeru. 


  1. Reklame na AdWords - pružite podršku svojim predloženim ključnim rečima, jer plaćene reklame mogu podići vidljivost na pretraživačima i pružiti priliku da veći broj osoba dopre do vašeg sadržaja i uključi se aktivno u građenje zajednice unutar vaše niše. 


  1. Gostujući blog, upitnici, grupe na društvenim mrežama. Ništa se neće desiti samo od sebe, zato širite grupu saradnika, ponudite im da pišu na vašem blogu ili pronađite prostor gde vi možete plasirati sadržaj koji ste kreirali. 

Delite nemilosrdno na društvenim mrežima, jer predstavljaju daleko najdinamičniji kanal razmene informacija. Grupe kreirane na društvenim mrežama mogu biti korisne za podelu informacija i razmenu sadržaja unutar vaše niše. 

Ako vam treba povratna informacija od ciljne grupe, kreirajte upitnik na internetu i tražite da vam odgovore da li je sadržaj odgovorio na njihova pitanja. Tako možete dobiti čak ideje za nove sadržaje. 


Ako upotrebite sve što ste dobili od PPC testiranja i istraživanja, možete sa sigurnošću kreirati sadržaj u izabranoj niši i promovisati vaše sadržaje na web stranici koju ste napravili. 

Možda je suvišno pominjati, ali želim da naglasim: ne prepisuj, budi orgininalan i dosledan svom pisanju, konzistentnost u objavljivanju može “hraniti” očekivanja ciljne grupe i podizati vidljivost u pretragama. 

Najbolja je preporuka za blog, kada čitaoci upišu ključnu reč koju žele da pronađu uz vaše ime!

Comments

Popular Posts