Šta sam dobila kreiranjem sadržaja na Linkedinu?

 Pišem dugo i često.

Trudim se da balansiram između "evo interesantne informacije koju želim da podelim" i "zatrpavaću svoje profile gomilom nepotrebnih detalja", ali verujem da je dosledno i kontinuirano objavljivanje sadržaja koje imaju vrednost, savet ili poruku zlatna sredina koja daje rezultate. 

Uostalom: 

  • posle 12 godina pisanja, 
  • preko 3000 pratilaca i 
  • 500+ konekcija, 
  • newslettera koji ima oko 850 prijavljenih i 10 izdanja u poslednjih 10 meseci, rekla bih da mi je pisanje pomoglo. 

Zbog toga mi je važno da prenesem još nekoliko detalja za koje mislim da su važni kada kreirate sadržaj na Linkedinu. 

Veći obuhvat čitalaca 

Iako u odnosu na Facebook i Instagram, a posebno na TikTok i SnapChat koji su "brze" društvene mreže, Linkedin deluje ozbiljnije, sumornije - zapravo nije! 

Ana Pataki #ZakomplikovAna
Ana Pataki

Ova društvena mreža namenjena profesionalcima, obiluje interesantnim i korisnim informacijama, a predstavlja prostor u kom možete svojoj ciljnoj grupi preneti mišljenje, interesovanja i razmišljanja o temama koje vam se čine zanimljivim. 

Širite svoju mrežu

Vaši prijatelji iz stvarnog života će možda kliknuti na fotografiju u znak podrške, ali se neće zadržati na podužem statusu o poslu ukoliko ga podelite na Facebook-u. Zbog toga je važno "optimizovati" sadržaj koji delite i ciljano pisati o stvarima koje će vaša mreža online prijatelja ceniti kada pronađe među člancima napisanim na Linkedin profilu koji uređujete. 

Ovde je sjajan prostor da gradite i unapređujete mrežu konekcija, potencijalnih saradnika, budućih mentora i sjajnih primera profesionalaca od kojih možete naučiti mnogo. 

Vraćajte publiku na vaše linkove 

Potrudite se da sve što pišete, vraća čitaoca na vaš sajt/blog/online prodavnicu. Objavljivanjem kvalitetnih informacija, deljenjem vrednog sadržaja, vaša "publika" gradi odnos poverenja i vraća se da pročita nešto novo od vas. Možda će proveriti neke stare sadržaje koje ste kreirali ili se pretplatiti na vaš newsletter i čekati novo izdanje? 

Negujte to "online" poznanstvo i hranite ga sadržajem koji je drugima koristan. 

Koristite Linkedin za biznis - tome je namenjen

Ako već niste napravili stranicu vašeg biznisa, nije sve izgubljeno. Ipak, podaci koje je ova platforma objavila, govori da oko 95% biznisa Linkedin koristi za distribuciju sadržaja. 

Osim toga, još neki podaci govore o snazi ove društvene mreže: 

  • Stranice koje objavljuju na nedeljnom nivou, imaju 5.6x više pratilaca i rastu 7 puta brže nego stranice koje objavljuju sadržaj na mesečnom nivou; 
  • Od marta 2021. godine, preko 11 miliona korisnika je aktiviralo "creators mode" - i ja među njima! 
  • U 2021. godini je kreirano 150% više live događaja preko Linkedina, a prisustvovalo je 231% više osoba, kako navode podaci sa ove društvene mreže za profesionalce. 

Na početku ste i ne znate odakle da krenete? 

Krenite od istraživanja: konkurencije, tuđeg sadržaja, svojevrsnih pravila pisanja na Linkedin-u. Možete odrediti vašu ciljnu grupu, vrednost koju imate i želite da delite sa publikom, pronađete detalje o najboljem vremenu objavljivanja i tokom pisanja/objavljivanja, usavršavate veštine u hodu. 

Ponavljam detalj sa početka teksta: pišem 12 godina na Linkedinu, za to vreme sam stekla 500+ konekcija, preko 3000 pratilaca i 850 prijavljenih na newsletter. Ali nije došlo odjednom! 

Pre toga sam čitala, komentarisala statuse i članke drugih, što radim i danas. 

Podržite vaše konekcije na Linkedinu 

Pisanje je usamljen posao. Istresete iz glave ili duše sve što vam je važno, izložite se javno sa svojim stavovima i stavite se na raspolaganje drugima, da o vašim mislima daju svoje mišljenje. Nije lako ni jednostavno, posebno ako ima malicioznih komentara - koji nisu toliko dobronamerni koliko ste očekivali. 

Ne budite takvi. Pročitajte, dajte iskreni sud i mišljenje i komentarišite, podržite ili podelite sadržaje drugih kreatora. Tako podižete vidljivost objavljenog i ostajete uključeni u komunikaciju, šireći mrežu konekcija na ovoj društvenoj mreži namenjenoj za profesionalce. 

Koji je sadržaj najbolji za objavljivanje na Linkedinu? 

Namerno koristim pojam "sadržaj" jer se ne morate ograničiti samo na tekst. To može biti fotografija, dokument, čak i carusel koji kroz infografiku može slikovito preneti podatke, zaključke, stavove. 
Možete dodati video u kom objašnjavate neko iskustvo, rezultat urađenog posla ili anegdotu koja vam se desila. 
Ne opterećujte se da objavljujete baš (pre)često, jer možete odbiti jedan deo publike očiglednim prodajnim sadržajem i nevažnim ažužiranjima. 

Koja je optimalna dužina teksta za objavljivanje na Linkedin? 

Ako ipak želite da bazu vaših pratilaca gradite na tekstu, neka to budu članci 1500 - 2000 reči. 
Neka budu dobro promišljeni, istraženi, potkrepljeni argumentima, linkovima ka izvorima za vaše tvrdnje ili dokazima koji te tvrdnje ilustruju. 
Ispod prozorčeta za deljenje, imate u desnom uglu opciju da napišete članak (article). 
Kreator članaka u Linkedinu je prilično razrađen, nudi vam veličinu teksta (optimizaciju za pretraživače na internetu), mogućnost da dodate ilustracije u tekst (sliku, video, citat).
Vaš tekst čitaocima mora ponuditi neku vrednost: informaciju koju nisu znali, savet kako da budu bolji, pravac u kom dalje mogu tražiti o temi na koju ste pisali... 
Dobra stvar je što su svi linkovi članaka sa Linkedin-a deljivi, te i ako nemate svoj sajt - možete u objavama na drugim društvenim mrežama podeliti link koji će čitaoce odvesti do vašeg poslednjeg objavljenog članka. 

Da li ste spremni za izazov? 

Umesto zaključka, izazivam vas da napišete članak i podelite svoje razmišljanje, analizu ili ideju o kojoj razmišljate u poslednje vreme. Potrudite se malo više, neka ne bude samo status i prosto deljenje sadržaja, neka bude vaša misao u formi članka i/ili komentara uz fotografiju koja to ilustruje, odnosno relevantnog videa. 
Biću slobodna da prokomentarišem i predložim rešenja koja dodatno mogu unaprediti vaš sadržaj.
To je jedna od vrednosti Linkedin-a - napravite interakciju sa sadržajem drugih kreatora, jer doprinosi podizanju vidljivosti i daje na kredibilitetu, njihovom i vašem! 
Slobodno me tagujte u komentaru ili pošaljite poruku sa linkom do članka koji želite da pročitam. 

Do sledećeg čitanja - srećno! 


Comments

Popular Posts