Šta sam dobila kreiranjem sadržaja na Linkedinu?
Pišem dugo i često.
Trudim se da balansiram između "evo interesantne informacije koju želim da podelim" i "zatrpavaću svoje profile gomilom nepotrebnih detalja", ali verujem da je dosledno i kontinuirano objavljivanje sadržaja koje imaju vrednost, savet ili poruku zlatna sredina koja daje rezultate.
Uostalom:
- posle 12 godina pisanja,
- preko 3000 pratilaca i
- 500+ konekcija,
- newslettera koji ima oko 850 prijavljenih i 10 izdanja u poslednjih 10 meseci, rekla bih da mi je pisanje pomoglo.
Zbog toga mi je važno da prenesem još nekoliko detalja za koje mislim da su važni kada kreirate sadržaj na Linkedinu.
Veći obuhvat čitalaca
Iako u odnosu na Facebook i Instagram, a posebno na TikTok i SnapChat koji su "brze" društvene mreže, Linkedin deluje ozbiljnije, sumornije - zapravo nije!
Ana Pataki |
Ova društvena mreža namenjena profesionalcima, obiluje interesantnim i korisnim informacijama, a predstavlja prostor u kom možete svojoj ciljnoj grupi preneti mišljenje, interesovanja i razmišljanja o temama koje vam se čine zanimljivim.
Širite svoju mrežu
Vaši prijatelji iz stvarnog života će možda kliknuti na fotografiju u znak podrške, ali se neće zadržati na podužem statusu o poslu ukoliko ga podelite na Facebook-u. Zbog toga je važno "optimizovati" sadržaj koji delite i ciljano pisati o stvarima koje će vaša mreža online prijatelja ceniti kada pronađe među člancima napisanim na Linkedin profilu koji uređujete.
Ovde je sjajan prostor da gradite i unapređujete mrežu konekcija, potencijalnih saradnika, budućih mentora i sjajnih primera profesionalaca od kojih možete naučiti mnogo.
Vraćajte publiku na vaše linkove
Potrudite se da sve što pišete, vraća čitaoca na vaš sajt/blog/online prodavnicu. Objavljivanjem kvalitetnih informacija, deljenjem vrednog sadržaja, vaša "publika" gradi odnos poverenja i vraća se da pročita nešto novo od vas. Možda će proveriti neke stare sadržaje koje ste kreirali ili se pretplatiti na vaš newsletter i čekati novo izdanje?
Negujte to "online" poznanstvo i hranite ga sadržajem koji je drugima koristan.
Koristite Linkedin za biznis - tome je namenjen
Ako već niste napravili stranicu vašeg biznisa, nije sve izgubljeno. Ipak, podaci koje je ova platforma objavila, govori da oko 95% biznisa Linkedin koristi za distribuciju sadržaja.
Osim toga, još neki podaci govore o snazi ove društvene mreže:
- Stranice koje objavljuju na nedeljnom nivou, imaju 5.6x više pratilaca i rastu 7 puta brže nego stranice koje objavljuju sadržaj na mesečnom nivou;
- Od marta 2021. godine, preko 11 miliona korisnika je aktiviralo "creators mode" - i ja među njima!
- U 2021. godini je kreirano 150% više live događaja preko Linkedina, a prisustvovalo je 231% više osoba, kako navode podaci sa ove društvene mreže za profesionalce.
Na početku ste i ne znate odakle da krenete?
Krenite od istraživanja: konkurencije, tuđeg sadržaja, svojevrsnih pravila pisanja na Linkedin-u. Možete odrediti vašu ciljnu grupu, vrednost koju imate i želite da delite sa publikom, pronađete detalje o najboljem vremenu objavljivanja i tokom pisanja/objavljivanja, usavršavate veštine u hodu.
Ponavljam detalj sa početka teksta: pišem 12 godina na Linkedinu, za to vreme sam stekla 500+ konekcija, preko 3000 pratilaca i 850 prijavljenih na newsletter. Ali nije došlo odjednom!
Pre toga sam čitala, komentarisala statuse i članke drugih, što radim i danas.
Podržite vaše konekcije na Linkedinu
Pisanje je usamljen posao. Istresete iz glave ili duše sve što vam je važno, izložite se javno sa svojim stavovima i stavite se na raspolaganje drugima, da o vašim mislima daju svoje mišljenje. Nije lako ni jednostavno, posebno ako ima malicioznih komentara - koji nisu toliko dobronamerni koliko ste očekivali.
Ne budite takvi. Pročitajte, dajte iskreni sud i mišljenje i komentarišite, podržite ili podelite sadržaje drugih kreatora. Tako podižete vidljivost objavljenog i ostajete uključeni u komunikaciju, šireći mrežu konekcija na ovoj društvenoj mreži namenjenoj za profesionalce.
Comments
Post a Comment
Please be polite and concise. On this blog anyone opinion is appreciated, but we need to respect each other. If you like my direct response, feel free to write an email to zakomplikovana@gmail.com, and I will respond to you as soon as possible. Thank you in advance! Ana