Ako “slika govori 1000 reči”, šta onda radi video?

Znam da sam izabrala najteži i najduži put, snagom reči opisivati emociju, situaciju, događaje. Dočarati određenu emociju i oslikati događaje koji će pokrenuti na akciju. 

Imam iskustva u kreiranju priča, možda čak i previše. Ali, to me i kvalifikuje da napišem šta “radi posao” i koji su najbolji mehanizmi da postignete zamišljeni cilj - isključivo upotrebom pravih reči. 

Neko bi ih nazvao “ključnim rečima”, koje pametno spakovane unutar teksta, mogu pomoći da: 


  • tekst ispliva na prvu stranu pretraživača, jer je optimizovan. 

  • Struktura teksta takođe može pomoći da vaša stranica ili

  • vaš prodajni sadržaj budu prvi kada ukucate pojmove koje pretražujete. 


Ali uvek je bolje kada postoji ilustracija, verujte mi.

#AnaPataki #ZakomplikovAna


Niko ne želi da lista redove i redove suvog sadržaja, bez bar jedne fotografije koja će ilustrovati opisanu situaciju ili predstaviti proizvod, zamenjujući tako ovih 1000 reči iz naslova. Jer smo navikli na kratku formu vesti, na površno bavljenje temama, na vizuelno predstavljanje novina.

I onda, važno je pronaći najbolju ilustraciju, koja može dočarati ono što želite da kažete i/ili napišete? 

… šta onda radi video? 

Ako fotografija ilustruje, video pokreće. Kao konzumenti sadržaja raznih kampanja, prepoznajemo (se) tamo gde one izazivaju emociju, bilo da je pozitivna ili negativna. Ali emocija koju vam izazove video - sadržaj vas pokreće da nešto uradite: 


  • Sklonite reklamu, 

  • Kliknete na link “više” i pogledate detalje proizvoda, 

  • Podelite na svom profilu društvenih mreža kojim upravljate jer želite da i drugi vide ono što se vama dopalo?


Zbog toga, sve više pišemo i pričamo o emocijama koje naši tekstovi pokreću, jer one daju rezultate, pročitan tekst ostaje u prošlosti, angažovanje putem video sadržaja je ono što prodaje. 

Da li više volite da slušate, nego da gledate reklame? 

Skoro sam na svom Linkedin profilu objavila anketu u kojoj sam svoje konekcije (tako se zovu oni sa kojima se povežete na ovoj mreži profesionalaca, nasuprot prijateljima na Facebooku ili pratiocima na Instagramu) pitala o načinima za efektivnije prenošenje zamišljenog cilja sadržaja osim pisane reči i odgovori su sledeći: 

Rezultati ankete sa #Linkedin profila #AnaPataki
Rezultati ankete sa Linkedin profila


Priznajem, napravila sam grešku: uopšte u anketi nisam pomenula audio format, iako smo ovog leta napravili podcast “Rare and Share” sa sve kanalima na: 

I o tome je najviše komentara i bilo ispod ovog statusa, jer smo “bombardovani” sadržajem, slikama, ilustracijama, reelsima i story-jima da nam je pažnja prilično disperzivna i nespremna da se fokusira već u kratkom vremenskom periodu prelazi na druge informacije. 

Audio format je postao dominantan u poslednje vreme i sve češće je tema razgovora “koji podcast slušate”? 

Za razliku od svih drugih formata koji koriste neki sadržaj, audio format, ukoliko je dobro i precizno osmišljen, a distribuiran pametno kroz različite kanale, može imati značajne rezultate.

Marketinške kampanje koje pokreću? 

Postalo je sve češće da vidite reklamu koja to nije, već je u plasmanu robe ili usluga koje promoviše, jednako i poziv za akciju od koje ćete se osećati bolje: 


Svi navedeni alati u poslednje vreme služe da se ljudi pokrenu, da osim proste akcije potrošača koji je možda pasivni primalac sadržaja poruke, prenesete vrednosni sistem koji će konzumenti kupovinom podržati i pridružiti se zajednici angažovanih članova ciljne grupe koja čini deo potrošačkog društva. 

Zbog svega napred navedenog, pažljivo birajte i dajte sebi vremena da obradite sve informacije koje ste primili, kako bi doneli najbolju odluku šta ćete raditi dalje. 

Zanimaju me vaša iskustva. 


Napišite mi da li ste kupili nešto što inače ne koristite, ali vas je reklama privukla, zbog čega ste želeli da probate nešto novo i drugačije? 


Comments

Popular Posts